Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Leijon - 2 mars 2017 10:07

Med glasartad blick( beror inte på glasögonen  ) försöker jag ta mig an denna nya dag. Trött är numer mitt mellannamn "Ing-Marie Trött Leijon". Att ha diagnosen Utmattningssyndrom och posttraumatisk stressymtom är inte något som gör mig pigg och allert precis.

Att fysisk aktivitet hjälper det kan jag intyga. Hur trött jag än är går jag min 30-40 minuters promenad varje dag utom lördag och söndag. Jag får balans i kroppen och tröttheten blir en normal tröttthet.

Rekomenderar alla detta!! 30 minuters promenad några gånger i veckan är lisa för själen!!

Nu när jag fyller mitt tomrum med fotografering är det än roligare att gå. Jag älskar ju sjön och havet och väljer därför att gå utmed Vänerns strand - så oerhört vackert!

Idag hade jag dessutom turen att göra sällskap med solen och fåglarnas oerhörda symfoni!


Detta är ljuvligt! En porlande bäck och fågelkvitter - NJUTER!

Vandrar vidare i solen och känner hur kraften laddas i min kropp. Den trötthet jag  lider av är en trötthet som absolut inte går att sova bort. Den är annorlunda! Men naturen har en läkande kraft.

Ibland när man tränar så är man så fokuserad att uppnå resultat - ett stressmoment. Min träningsform går ut på att ladda frisk luft, endorfiner/ må bra hormoner, rensa hjärnan, återfå balansen i livet, njuta av allt vackert och att må bra!

 

Jag och alla mina dubbelhakor  .....Bjuder på detta!

Idag väntar ytterligare en måbra aktivitet Körsång! Ser fram emot röstvård som står på schemat ikväll. Jag orkar bara en timma men är ändå nöjd med att klara det. Nu har fåglarna sjungit för mig ikväll ska jag sjunga för dom!


  Ta vara på det sköna som finns runt omkring oss helt gratis! Njut av naturen som vaknar till liv sakta men säkert!


Ovido - Quiz & Flashcards