Alla inlägg den 31 mars 2017

Av Leijon - 31 mars 2017 17:59


  Ibland har jag behov av bekräftelse. Jag tror det är djupt mänskligt. Om man säger att man inte har det behovet tror jag man förtränger det.

För visst är det gott att höra att någon tänkt på just mig, eller kommer ihåg min födelsedag, eller skickar en hälsning helt apropå ingenting, eller kommer mot en med öppna armar och säger vad kul att se dig! När barnbarnen kryper upp i knät och säger jag tycker om dig mormor.......jag skulle ljuga om jag sa att dessa stunder inte har betydelse för min själ! 

Jag går med lättare steg och självkänslan har fått lite påfyllning! Underbart! Idag har det hänt mig tre gånger - så gott!!

 

Idag har vi pratat om tunga saker också - barnfattigdomen - ja, ni läser rätt - det existerar här i välfärdsSverige. I en liten stad nära mig är det nästan 16% av alla barn fattiga - då är ändå mörkertalet stort. Det griper tag och man undrar hur det kunde bli så? Psykisk ohälsa ökar, stressen förtär människor, hinner vi se varandra och bekräfta varandra?! Statusen kostar både pengar och hälsa. Har vi råd att strunta i att se misären runt omkring oss?? Det kunde lika gärna varit du eller jag!


 
 

Idag kom regnet och man ser hur allt reser på sig och det går lättare att andas - i alla fall för oss allergiker - det livgivande vattnet behövs i vår värld idag!




Ovido - Quiz & Flashcards