Direktlänk till inlägg 22 november 2017

Hemma!

Av Leijon - 22 november 2017 07:26

Efter 8 dagar i värme och sol återvände jag till gamla Svedala och mörker och kyla! Burr!! Men hemma är hemma! Vad betyder ditt hem för dig?
Vad betyder det att känna sig hemma? Är det trygghet? Igenkännandets glädje? Invanda mönster? Dofter och smaker som skapar glädje i djupet? Fundera en stund ..

Jag vet när jag känner doften av äpplen så är jag hemma hos min mormor och morfar på mindre än en sekund. De vinterförvarade äpplen på ?svalen? och doften spred sig i innersta farstun och övervåningen. Det var så mysigt hos dom och allt det kommer tillbaka med äppeldoften.

När jag tänder ljus så kommer tanken på min faster som älskade att mysa. Hon älskade oss brorsbarn och gjorde allt för oss. En varm känsla av att vara efterlängtad och älskad.

Jag och min morfar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards