Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Leijon - 18 mars 2017 17:57

Jag har under hela min yrkesverksamma tid mer eller mindre jobbat med barn och ungdomar. Många av dessa som nu vuxit upp kan jag känna mig stolt över. Det är som om de var mina egna många gånger. Jag följer dom med glädje på sociala medier och ser hur de format sina liv på olika sätt. De har alla sin kamp att utkämpa. Många har blivit föräldrar och de är så bra som mamma respektive pappa. En del har jobb som är allmänt gods  t ex Skidåkare Marcus Hellner som många känner igen eller radiopratare Christoffer Johansson eller artisten David Lindgren. Jag skulle kunna nämna många många; Henrik, Karin, Kristina, Maria, Josefin, Maria, Henrik, Linda, Kicki, Johan, Daniel, Nils, Karin, Markus, Elisabeth, Sara, Ester, Jenny, Elin, Jennie, Hans, Alvin, Jakob, Hanna, Gabriel, Isak, Gustaf, Hanna, Simon, Andreas, Ann-sofie, Jörgen, Susanne, Adam, Carola, Linda, Per, Håkan, Anna, Susanne, Caroline, Sofia, Håkan, Carl, Annelie..........listan kan göras hur lång som helst. Ni har alla en plats i mitt hjärta!

 


Just nu vill jag lyfta Johan som snart ger sig ut på sin missionsresa till Costa Rica. Jag glömmer aldrig vilken fin person han är. När han var 10 år åkte vi på läger och på natten fick en av killarna ett stort astmaanfall och hade glömt sin medicin. Då tog Johan sin inhalator även om det nästan inte fanns mycket kvar i den och gav till sin kompis. Så osjälvisk! Vill du kan du kika in på detta videoklipp. Här sjunger han!

www.youtube.com/watch?v=QWs8hu6Bi88


Tänk vad dessa barn och ungdomar lärt mig mycket och tänk vilka fina människor som jag har fått möjlighet att dela livets väg med en liten bit.

Min bonusdotter och hennes barn betyder jättemycket för mig och hon är en riktig kämpe. Är så stolt över dig Madde!!

 





Ovido - Quiz & Flashcards