Alla inlägg den 29 mars 2017

Av Leijon - 29 mars 2017 13:07

Jag har varit med om något mycket obehagligt idag som jag måste få berätta! 

Har varit och handlat i min affär - där jag alltid handlar och har gjort i över 10 år. Jag har självscanning! Idag blev det avstämning och jag hade glömt att scanna in frukten! Expediten blev rent ut sagt oförskämd när jag försökte förklara att jag fattar inte hur detta har hänt, det måste bero på min hjärntrötthet, sa jag. Då gick hon till de andra och sa; hur går vi vidare med detta när det är så många varor? (Det var 3 st varor) Jag kände mig som den största bov i världen.

De andra expediterna sa; Nej vi gör inget utan hon har ju betalt nu.

Jag kände tårarna bränna innanför ögonlocken. Jag ville ju verkligen inte mygla och sno frukten utan antagligen så när jag vägt den och satt på etiketten så trodde min hjärna att det var klart. Kan inte förklara på något annat vis.

Ute i bilen grrät jag floder - gick inte att hejda! Jag var som ett litet barn, sårad långt inne i själen. Jag är uppfostrad att man ska göra rätt för sig.

Fy vad jag kände mig utsatt och kränkt. Detta kommer innebära - om jag kommer fortsätta handla där - att jag lämnar självscanningen och går till den ordinarie kassan. Rädd för att det ska bli fel igen.

Jag tänker på alla dom som på något vis blivit oskyldigt dömda. Det måste vara så fruktansvärt. Min erfarenhet är ju som ett kamelpiss i oceanen jämfört med många som sitter i fängelser och blir torterade för ingenting.

Det har blivit fel när jag skulle skriva in mina räkningar också när jag vänt på siffrorna och fått betalningspåminnelse för att jag betalat för lite, men då när jag ringt och förklarat så har de varit förstående. nu har jag allt på autogiro så nu är det hindret eliminerat.

Bild på tjuvgodset!

 



Ovido - Quiz & Flashcards