Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Leijon - 15 mars 2017 11:17

Nu när värmen och solen kommer känner jag livet i mig! 

Atrt vistas i naturen ger liv! Även om jag är sjukskriven och hjärnan inte alltid fungerar så vill jag släppa oron och fölrsöka ta vara på det goda, härliga som ändå finns.

     

Att ha vänner att dela livet med!

Att kunna dricka ett glas kallt vatten!

Att bo där man känner sig trygg!

Att bli älskad!

Att skapa med sina händer!

Att sjunga!

Att laga mat och njuta av den senare!

Att baka och känna doften av nybakat!

Att få vara någons vän!

Att ställa sig vid solväggen och låta solstrålarna värma kinden!

Att höra barnbarnen skratta!

Listan kan göras lång över vad som gör livet gott att leva!


 


Jag ska dela med av ett enkelt och gott recept om man gillar mat med lite sting!

Kött i ugn ca 4 port

800-1000 g Fläskytterfilé

5 dl Matlagningsgrädde

3 dl Creme fraishe

1,1/4 dl soya

3 tsk Sambal Oelek

Svartpeppar grovmalen


Sätt ugnen på 175 grader. Putsa filén. Skär i 2 cm tjocka skivor och lägg utspritt i en ugnsform med hög kant. Peppra. Blanda grädde, creme fraishe, soya och sambal oelek och häll såsen över köttet så att det blir täckt. Ställ i mitten av ugnen i ca 45 minuter. Lägg en folie över och låt stå ytterligare 15 minuter. 

Servera potatis eller ungsgratinerade rotfrukter till. Smaklig måltid!




Ovido - Quiz & Flashcards