Alla inlägg den 21 april 2017

Av Leijon - 21 april 2017 11:38

Ja kära bloggläsare visst skulle man vilja surfa på vågen istället för att ställa sig på en och se att den pekar uppåt! 

Denna fruktansvärda(om det nu är det i en värld som denna) sanning startade mig att börja tänka på min vision som jag skrev om igår.

Visionen är inte att gå ner x antal kilon utan min vision är hjärtlig.

Ska försöka förklara för er hur jag tänker - det kan ju vara en utmaning i sig eftersom jag inte alltid själv förstår hur jag tänker  !


Vision för mig är INTE samma sak som mål som ska uppnås utan mer en känsla.Därför utgår jag från mitt hjärta/själ.

- att få ge och ta emot kärlek - att älska och få vara älskad

- att må bra psykiskt och fysiskt

- Grön glädje;odla, bruka och njuta av skapelsen

- Humor - skratta och busa

- Djup - Tro, musik, skapande

- Trygghet - ekonomisk, socialt

- Friskvård - motion, rätta perspektiv, balans

- Näring - god mat och dryck som stärker hälsan


Detta är min "Hjärtliga vision" - sedan kan man brytar ner sin vision i mål som är operativa. Det viktiga är att inte leva efter bekräftelse från andra utan leva livet utifrån min egna design. Det gör mig fri att vara jag fullt ut och det gör också det lättare för andra att umgås med mig.

 

Ovido - Quiz & Flashcards