Alla inlägg den 18 april 2017

Av Leijon - 18 april 2017 14:16

Farbror Melker i Saltkråkan var ju minst sagt klantig. Jag kan nog ställa mig in i ledet av liknande utövare. Jag får väl skylla på min trötta hjärna men idag har jag roat mig själv dvs jag väljer att skratta åt eländet tillvaron blir trevligare då!
Min katt vill alltid gå ut tidigt på morgonen. I vanliga fall är jag inte vaken men det brukar gå på rutin så också idag. Hon är innekatt så hon har sele på sig med lång lina så Jon bestämmer själv hur hon går. Har en krok som jag fäster linan i.
Idag när hon ville in lossade jag selen kastade ut den och stängde dörren mitt i ansiktet på en säkert förvånad katt. Tyckte det var konstigt att hon inte kom och åt mat vilket hon alltid brukar göra. Hör då ett jamande vid dörren och inser vad jag gjort. Tog in katten och skulle dricka mitt morgonkaffe - letade efter mjölken - hittade inte den. Konstigt den var ju inte slut igår.... går till skafferiet för att ta fram en knäckemacka... där står mjölken.... sur... bara att slänga!
Ställer in min kaffemugg i diskmaskinen och kommer på att jag inte har druckit kaffe än!
Man kan sammanfatta det hela med att hittills har jag haft otur när jag tänkt.
Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards