Alla inlägg den 3 april 2017

Av Leijon - 3 april 2017 13:04

Ja nu är det verkligen så att återvändarna kommer det vill säga sädesärlorna. Hannen gick och vippade på stjärten på gräsmattan igår. Det påstås att hannen kommer några veckor innan honan kommer. Han rekar och kollar om huset står kvar. En gentleman!

Ja snart är det dags att öppna upp olika sommarboenden, torpstugor, sommarstugor, båten, husvagnen eller vad det nu kan vara.

Jag hade ett sommartorp en tag och när jag var liten hade vi både sommartorp och sommarstuga. Nu har jag inget av det och det är befriande.

Jag har med tiden funderat mer och mer över alla saker vi har runt omkring oss. Vad gör de med oss? Ett tag var torp min högsta önskan men nu när jag inte har det längre så känner jag att jag är fri. Förut var det alltid någonting som behövde göras eller när vädret var fint borde jag vara på torpet och njuta av vädret.

Att vara bunden till saker och ting kan vara betungande! Jag kan känna mig otroligt lättad när jag varit på återvinningcentralen och slängt skräp - bort med det! Skapa ny plats! Rensa, sortera, befria dig från gammalt bråte!

Ibland blir man hagalen - vill ha mer och mer och mer....gör det mig lyckligare.....kanske en stund men den lyckan är övergående. 

Vissa saker jag har vill jag verkligen ha för det gör mig go´i hjärtat. Men de sakerna är inte många bara särskilda.


Vilka saker binder dig? Vågar du göra dig fri? Vill du göra dig fri?

Ibland behöver vi ställa frågorna till oss själva.  Vi behöver återvända till vår djupaste lycka och sålla bort den konstgjorde plastiga lyckan för stunden.

 

Ovido - Quiz & Flashcards