Alla inlägg den 8 april 2017

Av Leijon - 8 april 2017 09:48

Jag ska inte nämna så mycket om gårdagens attack men kan ändå inte låta bli att skriva något! Allt kan ändras på en sekund! Ta vara på varandra!


Som kristen kan jag inte låta bli att tänka på att påsken närmar sig och att vi går från mörker till ljus. Jesus fick utstå terror och våld och blev t o m dödad. Hans vandring på golgata med tvärbjälken på axlarna mot sin egen korsfästelse och allt för vår skull. Allt för att vi skulle få evigt liv. 

När eiffeltornet släcktes igår för att hedra offren i Stockholm blev det alldeles mörkt och sedan efter ett tag tändes det sakta upp bit för bit. Från mörker till ljus.

Jesus korsfästs och dör men på tredje dagen uppstår han igen. Från mörker till ljus. Vi måste försöka gå från detta mörker mot ljuset och det goda.

Låt oss inte slås ner av vansinnesdåd som vilsna människor utför. Något har gått fel hos dessa personer som utför så onda handlingar mot medmänniskor. Vad tror dom att de ska uppnå??

Herre förbarma dig! Kyrie elieson!


 

Idag ska jag gå ut i min trädgård och försöka se hur det nya livet gror. Jag ska leta efter hoppet, livsglädjen och känna värmen av solen och känna den friska syrefulla luften runt omkring mig. Livet finns runt omkring! Jag ska ta vara på mina nära och kära och jag ska be en bön för de som har blivit hårdast drabbade!

Låt Livet ta dig i handen och leda dig från mörker till ljus!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards