Alla inlägg den 15 april 2017

Av Leijon - 15 april 2017 16:07

Nu händer det snart...det blir uppståndelse! Just det imorgon segrar Livet över döden. Ljuset över mörkret och vi får möjlighet till evigt liv. Det största som någonsin hänt i mänsklighetens historia.

Idag är det en mellandag men för många firas det som aldrig förr idag och imorgon blir dagen efter. Idag borde det vara dagen före och visst kan man ha förfest idag men det är imorgon som det fantastiska ska firas - en himla uppståndelse! Missa inte det!! 


Idag har jag varit och förfestat hos Mäjens i Håle-Täng med mina tjejkompisar. Vi har ätit påskbrunch. Detta rekomenderas varmt. Var så gott och mysigt!!

   

Vi är ett gott gäng som hittar på lite saker då och då och emellanåt har vi symöte! Härliga vänner!!

Jag blev marinerad i kaffe efter att en liten go tant lyckats knuffa till mig så kaffet splashade över hela min mage. Tur att jag gillar kaffe. Hon blev alldeles förtvivlad och hennes man erbjöd sig att betala tvätten, men jag sa att det inte var någon fara. Precis innan hade en man ramlat i trappan och krossat porslin men inte skadat sig själv så det blev lite drama så här på påskafton.

Nu är min blus tvättad och jag behöver inte gå omkring och lukta som nybryggt kaffe resten av dagen! Go påsk på er alla där ute!!




Ovido - Quiz & Flashcards