Alla inlägg den 11 april 2017

Av Leijon - 11 april 2017 17:14

Ni som läser min blogg vet att jag fascineras av träd. Utan rötter faller trädet för minsta vindpust men djupa stadiga rötter gör att trädet kan stå emot stormar och t o m orkaner.Med rötterna suger det näring och vatten som gör att det kan bära frukt och blad.Näringen formar också den vackra kronan.

 

Har du någon gång funderat över dina rötter? Står du stadigt rotad eller vacklar du när det börjar blåsa? Varifrån får du din näring? Lever du på djupet eller är det bara ytan som gäller?

Mitt ena intresse är släkt och bygdeforskning - jag söker mina rötter - detta gör att jag står stadigare nu än förut. Jag vet varifrån jag kommer.

Just nu bearbetar jag mycket i mitt liv för att orka gå djupare efter näring som gör att jag kan slå ut i full blom så småningom och jag kan säga att ytan betyder ingenting däremot insidan - den betyder allt.Ett träd kan vara väldigt vackert på utsidan men tittar man närmare kan hela stammen vara rutten inuti. Ytan säger ingenting om insidan.

Vem är du? Vem är jag? levande charader.............detta sjöng Arja en gång för länge sedan. frågorna bör tänkas över. De är viktiga! 

  Mamma och pappa


    

Morfar och mormor

Gammelmorfar och gammelmormor  

Ovido - Quiz & Flashcards