Alla inlägg den 9 april 2017

Av Leijon - 9 april 2017 12:45

Idag är det palmsöndagen. Palmen står för seger och jag kan tänka mig att det i många kyrkor predikats över temat segern över det onda nu i attackens kölvatten.

Att leva med ord kan ge funderingar. Idag har jag levt med ordet "övervinna" i en vecka. Vad står det för? Vad betyder det egentligen?

Att vinna över något; det kan vara att övervinna ädslor, orättvisor; sorg, besvikelse. Det jag ändå kommit fram till är att när man står vid punkten jag ska övervinna så kommer det bli en förändring. Jag kommer att bli starkare oavsett hur det går.

Att leva med förändring som tillstånd är att övervinna sig själv varje dag en liten bit. Det är jobbigt men också otroligt spännande.

Om jag inte övervinner då kommer jag att gå tillbaka eller jag kommer att stanna - status Quo! Övervinna är en drivkraft.

Vad övervinner du just nu? Jag håller på att övervinna mina trauman från tidigare år så att jag hittar tillbaka till mig själv igen - mitt nya jag - otroligt jobbigt men oerhört spännande.


Ovido - Quiz & Flashcards