Alla inlägg den 5 april 2017

Av Leijon - 5 april 2017 10:03

Idag är det dags för Vallentin(min bil) att få sommarsulor! Däckskifte på schemat! Får nog kolla en vända i mina garderober också och göra mig redo för värme och sol. Hoppet är det sista som överger människan.

Idag fyller en av mina bästa vänner 50 år - en milstolpe i livet. Jag är så tacksam för mina vänner - de betyder så mycket. Har säkert skrivit det förut men de är viktiga för mig så de kan nämnas många gånger.

När jag hade kalas nu när jag fyllde fick jag precis vad jag önskat mig och lite till av dessa godingar. Jag älskar ju trädgård och har alltid köpt mycket blommor. Men nu när ekonomin är skral så tvingas jag att sålla bort mycket av detta med blommor annars sinar det i kassan. Nu fick jag mycket så jag kan plantera och dona och då mår jag så bra!


Ska så mina balsaminer idag! En gammeldags blomma som blommar hela sommaren. Mormor hade alltid den och när jag bodde i Örby sådde jag alltid den. Nu har jag inte hittat den på många år men en av mina vänner hade lyckats hitta dom och jag är så lycklig! Ser fram emot blomningen!


Idag är det nära till tårar hela tiden så jag måste försöka tänka positivt! Livet är en berg och dalbana för mig just nu och det är sååå jobbigt att inte kunna styra sina känslor utan de bara gör sig påminda helt plötsligt!

Jag håller ju på att bearbeta trauman och det gör att jag får kontakt med känslor som lägat undanstoppade i åratal. Det kommer bli bättre men jag är väldigt skör just nu precis som de första vårblommorna som kommer. 

Oron för ekonomin gör ju inte saken bättre och jag kan bli galen på försäkringskassan som är så okunnig många gånger och som kan förstöra framtidstron på nolltid.

Jag har fått förslag på att man kan söka fonder - men när man har en hjärntrötthet så funkar det inte att fylla i blanketter - det blir som en stor hög mur som man ska försöka ta sig över.

Ni mina vänner som är kristna får gärna be en bön för mig och min situation. Jag tror ju att Gud har en plan det gäller bara att avkoda den.


Nu har jag gnällt - nu ska jag släppa det och gå ut i solen och njuta för det kommer att bli regn längre fram. Som min morfar sa "det bästa i livet är gratis"!

 



Ovido - Quiz & Flashcards