Alla inlägg den 7 maj 2017

Av Leijon - 7 maj 2017 10:49

Vaknade och var alldeles täppt. Pollen slår hårt så här års. Ibalnd är det svårt och veta om det är förkylning eller allergi. Men tar man sin allergimedicin så märker man att det hjälper och lättar. Har medicinerat mot pollen sedan februari p g a tidig hassel. Men nu är det intensivt av det mesta men mest björk.

Det regnar lite smått idag och det glädjer mig dubbelt. Dels lägger sig pollen lite och växtligheten skriker efter fukt!


Idag har jag skördat min första omgång penseér. Ja, du läste rätt! Jag klipper ner mina pense'er när de blivit för långa. Då kommer de igen så fint så kan man ha dom hela sommaren och dessutom får jag fantastiska fina buketter inomhus att njuta av.

   

Nu njuter jag av en kopp kaffe och tittar på mina fina penseér medan regnet smattrar på altantaket.

Idag är temat "Vägen till livet" i våra kyrkor. För några dagar sedan skrev jag om detta tema. Hur ser din väg ut? Vägen till livet? Har du gått vilse? Har du hamnat i diket? Har du tappat meningen med livet? Dags att sätta sig ner och försöka avkoda din plan med livet - den planen fick du som gåva när du föddes occh den blev tydligare om du döptes, men ibland missar vi att avkoda vad vår Herre har för plan med just mitt liv. Ta en stund idag medan du lyssnar på regnets smattrande och fundera. Måla eller skriv ner vart ditt hjärta leder dig!


I eftermiddag ska vi träffas i vårt härliga sygäng. Ett gäng som sätter guldkant på livet. Är så glad att få vara med i gänget! Det blir handarbete, prat och skratt och mumsigt fika.

På sämre sätt kan man tillbringa en regnig söndag i maj.

Nu ska jag dra på regnstället och gå en promenad och njuta av friskheten i luften med något mindre pollenhalt.

Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards