Direktlänk till inlägg 21 maj 2017

Bön/er/or

Av Leijon - 21 maj 2017 10:01

Idag är det bönsöndag!Börjar med knäppta händer och en tacktanke för allt jag har! Sedan blir det kaffebönor i flytande form.

Längre fram kanske jag ska sätta blomsterbönor. Men det blir inte bruna bönor till middag där går gränsen! Skämt åsido.

Idag är det konfirmationer lite överallt. Många ungdomar att be för! Jag tänker särskilt på David och Edvin som jag känner som idag bekräftar sitt dop! Jag lovar att det är bland det bästa man kan göra!  Bless!

Hjärtats nyckel heter BÖN  


Om jag tänker lite till så behöver det bes mycket!! Bönen gör skillnad för Gud hör bön och handlar - våga tro det!!

Om du inte vet hur du ska göra och kanske aldrig gjort det förut så är det bara att vara i tysthet med fokus på vår Gud. Annars är det bara att låta orden flöda fritt, inget är rätt eller fel. Gud hör alla våra böner det kan du vara säker på. Tysta eller högljudda, Fint formulerade eller lästa, svåra ord eller enkla......alla böner är välkomna!


Vad du gör är att öppna upp ditt hjärta för LIvet själv. Du blir lyhörd för ditt hjärtas röst för där finns en liten bit av Gud - du är ju skapad till Guds avbild. Du är en ädelsten i Guds hand! Oändligt värdefull!


Jag tror vi är många som knäppt våra händer under täcket och sänt en tanke till Gud i svåra stunder. Våga göra det även när allt är som vanligt! Vi behöver Gud i våra liv - vem ska vi annars lita på?


Gud säger: Jag är vägen, sanningen och livet! Detta gör det enklare för mig som människa att leva mitt liv om jag lyssnar in vad Gud har att säga till mig.


Nu får det bli fler kaffebönor!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Ovido - Quiz & Flashcards