Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Leijon - 18 maj 2017 11:40

 

Idag kom den; Värmen! Det känns som en omfamning av skaparen själv! Jag klippte gräset för några timmar sedan och det var så skönt. Till och med katten njuter. Hon slängde sig ner i gräset och la magen uppåt och bara njöt. Så jag gjorde detsamma!

Mitt i allt som verkar kaos och elände får vi inte glömma att vara tacksamma för allt gott vi har omkring oss och som dessutom är helt gratis. NJUT!


Värme gör något med oss - vi blir öppnare - vi blir mer avslappade - vi tillåter oss att sitta ner och bara andas - vi ler - solens strålar bryter in i vårt inre mörker genom minsta lilla springa.

Barnet i oss kommer fram lite mer och vi hittar tillbaka till förundrans mysterium.


Att gå barfota i gräset kittlar vårt inre. Vi känner oss friare. Igår var det en jobbig dag med mycket bearbetning och jag var helt slut men idag känns allt annorlunda - sommaren är här!!!

För några år sedan ville jag inte att sommaren skulle komma och jag ville inte ha semester - konstigt - idag vet jag varför - då förstod jag inte.

Mina vänner - både nära och långt bort - har hjälpt mig att längta till sommaren och ledighet; Tack för att ni finns i mitt liv och gör det värt att leva. Jag skulle inte klara mig utan er - ni betyder allt!          




Ovido - Quiz & Flashcards