Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Leijon - 9 maj 2017 09:53

I söndags fick jag en hel del plantor och fröer av en härlig väninna och hennes mamma. Igår var jag ute och planterade plantorna. Jag njöt för varje spadtag. Men jag frös också! Fy sjutton vad kallt det ärute igen! 

Idag har jag satt alla fröer! Det blev många små krukor ute på min inglasade altan. Nu har jag suttit och druckit kaffe mitt emellan alla krukor och känt mig alldeles rik och lycklig. Det är vad jag kallar odlarglädje! Tack Lisbeth med mamma för alla dessa v'äxter!

Balsaminerna kommer upp som jag satte i början av april. Det är så härligt att se när livet gror. Från ett till synes dött frö blir en vacker växt och blomma. Ett under!

Av min kusin fick jag en ros och den är jag väldigt spänd på att få se om den tar sig. Som ni säkert anat älskar jag min trädgård och njuter varje sekund av att vara ute och och pilla i jorden och få skit under naglarna.

Aplarna håller på att slå ut med blad och krypfloxen har rosa knoppar. Otroligt vackert!

   

Är det någon som är ägare av liknande stövlar eller skor att plantera i. Så är jag intresserad av att köpa. Ni kan skriva i kommentarer om ni vill sälja! 

Ha en riktig skön maj-tisdag! Njut av vad skapelsen bjuder!


Ovido - Quiz & Flashcards