Direktlänk till inlägg 28 maj 2017

Trött men glad

Av Leijon - 28 maj 2017 08:42

Nu har jag inte bloggat på några dagar! När man lider av hjärntrötthet så får man välja lite. Jag har haft två underbara dagar med goda vänner som kan ta mig som jag är och att jag inte orkar städa.

I fredags träffades vårt underbara "paltgäng" till en grillkväll hos mig men alla bidrog med olika goda ting. Ett gourmetknytkalas. På menyn: Fördrink; äpplemust och mojito, Kotletter som marinerats underbart gott. Lugnåsgrillare och bratwurst. Ljummen potatissallad med potatis, sparris och sockerärtor, Parmesankräm, fyllda champinjonhattar, majs, underbart god sallad med fetaost, dricka bröd och öldoppad ost. Till efterrätt ett grymt god rabarberkaka med vaniljsås och kaffe!

Ja ni gissade rätt; vi var mätta!!

Så härligt att sitta och prata om stort och smått och bara vara! Är så glad att få vara en del av detta gäng - känns verkligen som syskon.


Igår var jag hos en god vän på symöte. Vi är också ett gott gäng som verkligen har kul ihop och pratar och skrattar och fikar och handarbetar lite där emellan. Ni betyder också mycket för mig - att bara få vara som man är - det är inte alla förunnat att ha en sådan gemenskap.

Tack bästaste väninnan ( söstera mi)för att du körde till symötet igår annars hade vi nog hamnat någon annanstans än i Skara.  

Tack Barbro för tipset på macka med Philadelfiaost och sallad och diverse frukter - så himla gott!!!Och brödet - mums! För att inte tala om rabarberpajen med vaniljsås! La sig som bomull kring låren.


Idag blir det en väldigt lugn dag i tysthet och mol allena. Jag behöver verkligen det för att återhämta mig så att veckan som kommer funkar.

Ta vara på varandra därute!! Ett stort grattis sändes också till alla underbara mammor och bonusmammor därute! Njut av mors dag i äppleblommens tid!!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Ovido - Quiz & Flashcards