Direktlänk till inlägg 11 maj 2017

Livets kärna

Av Leijon - 11 maj 2017 10:16

Igår skulle jag träffat mitt rehabteam. Men förkylning och utmattning satte stopp för det. Fick i uppdrag att teckna eller skriva ner lite tankar istället och min terapeut sms.ade emellanåt.

Då kom jag på att jag skulle skriva till mitt inre barn som faktiskt är kärnan i mitt liv. Jag var ju bara liten bebis när mitt liv startade och sedan har jag växt utifrån det barnet. Det är som kärnhuset i ett äpple.


Det gav mig faktiskt en hel del att göra detta. Jag ställde frågor till "Mimma" som jag kallade mig när jag var liten. Litet utdrag;

Du lilla barn, vad tänker du på?

Tror du inte att du duger som du är?

Vågar du hoppas? Vad hoppas du?

Vill du att jag bryr mig om dig?

Har du något att kämpa för?

Drömmer du framtidsdrömmar eller har dina framtidsdrömmar redan krossats?

Vad är du rädd för?...dig själv?...Verkligheten?

Du måste våga för att vinna!

En sak ska du veta, ingen kan ta ifrån mig tron på dig, du lilla barn!

Jag hopppas att du låter masken falla och blir den du var tänkt att vara - ett älskat barn med gåvor, glädje och livslust.


Jag utmanar dig att skriva  till ditt inre barn - livets kärna. Det var en fantastisk upplevelse. Fick mig att få ett nytt perspektiv.


                        

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Ovido - Quiz & Flashcards