Direktlänk till inlägg 5 maj 2017

Vägen till livet

Av Leijon - 5 maj 2017 16:13

Vi lever i ett kristet land, trot om du vill men så är det!
Kyrkoåret är en rytm för kyrkans gudstjänster som passar bra att leva i även om du inte är kristen. Ta bara rubriken och fundera en stund. Vägen till livet....hur ser den ut?
Behöver jag vägledning? Jag är ju vuxen jag borde ju ha koll på läget! Jag är myndig och får göra som jag vill! Jag är ju fri och får tänka och tala som jag vill så länge jag inte skadar någon eller något.
Behöver jag vägledning? Ja jag tror det att den vuxna människan mer än någon annan. Jag anar i möten med olika personer att det finns en stor vilsenhet när det gäller meningen med livet, om rätt eller fel om mina behov och andras rättigheter.
När de gamla vägledarna försvann uppstod nya. Utan vägledning har vi svårt att finna sammanhang i tillvaron. Psykisk ohälsa ökar ständigt!
Behovet av vägledning är så stor att marknaden är öppen för alla slags aktörer: dieter, astrologer, schamaner, nyandlighet, yoga, mindfullness osv.
Men var hittar jag en vägledare som inte förtrycker, manipulerar, överför egna tankar eller skapar egen vinning på det?
Jesus går före och säger; följ mig! Han är fylld av tillit och kärlek. Vi är skapade till att ge och ta emot villkorslös kärlek. Vår tro är inte perfekt men vi är trotsigt optimistiska. Det finns en himmelsk ledstjärna och ett hjärta i tillvaron. Det är fascinerande och befriande att låta sig vägledas av en levande Gud.
Våga låta dig vägledas med friheten i behåll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Ovido - Quiz & Flashcards