Direktlänk till inlägg 28 februari 2017

På väg att drunkna?!

Av Leijon - 28 februari 2017 15:09

Terrordåd, våldtäkt, skottdrama, trafikolycka, lavinras, krig, hatbrott, klimathot, otrohet, egoism....listan kan göras lång på alla eländigheter som drabbar oss när vi läser tidningen, hör på nyheterna eller scrollar i de sociala medierna. Man kan känna som man håller på att drunkna i eländets hav.

På min vandring idag utmed vår sjö fick jag verkligen positiva tecken på att hoppet inte har övergett oss. Först en rinnande bäck som porlar så rofyllt och skapar liv med det vatten den förser växtligheten med:

     

Min tacksamhet växer för varje steg och där står den....... Påsksymbolen mitt framför ögonen..... Frälsarkransen!! Vi lever faktiskt i ett kristet land även om det inte alltid syns.

 

Låt oss titta närmare; Livbojen kallas ju frälsarkrans...Påsken handlar om frälsningen... räddningen... hoppet är inte ute. Kristus har gett oss möjlighet till ett nytt liv! Vi behöver inte drunkna i eländets hav. En villkorslös klärlek som sträcks mot dig - vågar du ta emot! Bara landa i Guds utsträckta händer - bli buren- Frälst=Räddad!

Lite högre upp på livbojens stolpe finns en skylt; där står bland annat SOS; save our souls! På korset högst upp där Jesus är korsfäst står det INRI = Jesus från Nasaret Judarnas Konung. Dessa båda skyltar ropar till varandra. INRI SOS

Jesus från Nasaret save our souls (Rädda våra själar) Ett nödrop mitt i välfärden!


Jag vandrar vidare och får se hur det ljusnar och solen bryter igenom denna molniga dag. Ytterligare ett bevis på att Ljuset bryter sönder mörkret. Fantastiskt vad mycket man kan få av vår skapare på en helt vanlig promenad utmed stranden i vårvintertid.

 

Imorgon är det askonsdagen - fastan inför påsk startar. Hur förbereder du dig på att ta emot hoppet och ljuset i ditt liv? Vi vårstädar hemma när solen kommer och man kan se allt damm och smutsiga glasrutor....Vi är bara 40 dagar från det största undret - räddningen! Förbered dig! Våga släppa taget, våga gå på vattnet , den som har fast mark under fötterna hela tiden står oftast still!


Nu ska jag fira fettisdagen med en semla och en god kopp kaffe!  Glad tisdag önskar jag alla som läser min blogg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leijon - 9 juli 2018 15:58


Så kom då äntligen lite regn. Får hoppas att det håller på ett tag! Är så trött på att orken tryter och kroppen värker ... måste gnälla lite..... trodde jag skulle baka idag men kroppen ville nåt helt annat. Så här ligger jag i sängen med yrsel o...

Av Leijon - 24 juni 2018 21:58


Nu var det längesedan jag skrev här. Men ska försöka på nytt att göra verklighet av en tanke. Sen jag skrev sist har jag blivit diagnostiserad med kroniskt smärtsymtom, utmattningssyndrom, ångestsyndtpm och PTSD. Svårt att tackla det när jag hade h...

Av Leijon - 24 februari 2018 10:05

Tycker att man kan kalla det vårvinter i slutet av februari när det är 6 minusgrader och strålande sol som faktiskt värmer. Nu har jag köpt fröer. En del ska förodlas, därför är det dags att skaffa det nu. När jag inget kan göra ute än så sysslar...

Av Leijon - 20 februari 2018 13:34

Idag faller sömnmedel stora flingor. Det är några minusgrader så snön kommer stanna kvar ett tag. Känner mig nöjd med gårdagens jobb när alla krukväxter fick ny fin jord. Det är inte bara plantorna som växer. Mitt barnbarn visade stolt upp en glu...

Av Leijon - 19 februari 2018 11:04

Dagen startade med snöfall ute och plantering inne - omplantering av krukväxterna. Nu är köket sanerat och blommorna klara så nu kan de växa så det knakar. Dags för en kafferast och njuta av att detta arbete är gjort. Blir nog en promenad senar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards