Alla inlägg den 18 februari 2017

Av Leijon - 18 februari 2017 10:38

Att njuta va livets goda har vi nästan missat på grund av tempot som råder idag! Allt ska vara effektivare, snabbare och siktet är alltid inställt på framtiden.

Jag gjorde en reflektion för några år sedan när jag var på utflykt med mina kusinbarn - tre boys som jag älskar! Den mellersta älskade mina kalljästa bullar med klet i.

 

Vi satt och fikade i Borås djurpark och Erik slickade och slickade omsorgsfullt bullformen, då jag säger; Erik det finns fler bullar så ta du en till!

Ja, tack svarade han men jag ska njuta färdigt av denna först!

Tänk så klokt! Tar vi oss tid att njuta färdigt?! När det är som skönast, godast - stannar vi då upp och slickar bullformen till sista smulan?

Tänk en glänta i skogen full av blåsippor eller en solnedgång över sjön. En underbar stund med barnbarnet eller en stor mugg varmt gott kaffe. Njuter vi av detta eller låter vi bara saker passera eller fota snabbt och lägga ut på facebook för att visa andra hur vackert det är - inget fel med detta, vi ska dela det vackra - men njuter du själv? Stannar du upp och känner vad gott kaffet smakar eller hur otroligt vacker en blomma är in i minsta detalj?


GLÖM INTE ATT NJUTA! Ta till vara stunderna av skönhet, glädje och frid.


Att leva med seende ögon och kännande känslor är att öppna dörren på glänt till himmelriket!



 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards