Alla inlägg den 5 november 2017

Av Leijon - 5 november 2017 06:32

Idag ska vi minnas de som gått före oss. Tänker på uttrycket ?gått före oss?. Många utav de som jag tänker på har varit riktiga förebilder som verkligen gått före och visat vägen; tänker på morfars stora hand som han la ovanpå min och visade hur msn kunde göra saken enklare när vi var i snickarboden. Mormor som visade hur man sydde i knappar som lossnat och hur degen skulle kännas när den var lagom. Min faster som alltid hade tid och verkligen älskade oss ungar. Hon lärde mig ?läsarsångerna? som är en guldskatt tycker jag.
Min mamma som alltid hade hemmet öppet för de som behövde och ville komma. Som hade uttrycket ?en sittande kråka får inget? när vi var ute i skogen och plockade bär och svamp. Hon sa också ?man ska aldrig knyta sina händer för en knytnäve kan aldrig ta emot?.
Rolf min musiklärare som uppmuntrade varje litet framsteg och då menar jag litet. Han hade alltid en kärleksfull knuff i ryggen till hands när man verkligen behövde det.
Vivan min körledare som lyfte mig i min osäkerhet och fick mig att älska att sjunga. Gav mig lagom utmaningar och SÅG mig! Hon läkte såret från min sånglektion i årskurs tre där läraren sa; du kan inte sjunga!

Oj oj listan kan göras lång över älskade personer som gått före!
Tänk på att du också kommer vara en som gått före en dag. Vad minns de om dig?

Tänd ett tacksamhetens ljus idag till alla de som gått före.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards