Alla inlägg den 3 juni 2017

Av Leijon - 3 juni 2017 12:00

 

Jag har visst namnsdag idag var det någon som sa till mig. Ing-Marie har ju kommit in i almanackan. Annars brukar jag fira min namnsdag den 4 januari då det är Ruith.

Det är spännande med namn. Varför heter du det du heter? Har du funderat någongång? Jag gjorde det för många år sedan när en präst kom fram till mig och sa att mina namn var profetiska. Det lät ju exotiskt.....hm...men jag kollade upp vad de stod för och det var verkligen spännnande.


Ing-Marie betyder berömd och trotsig

Ruth betyder herdinna och medkänsla

Leijon betyder stark och modig


Spännande varför just jag fått dessa namn. Berömd vet jag då inte snarare ökänd. Ibland kan jag känna mig trotsig och medkänsla har jag nog en god portion av. Stark och modig - vet jag inte. Men visst är jag modig ibland när jag tar ställning i obekväma frågor och inte är polirisk korrekt. Stark?! Jo faktiskt är jag det när jag ser vad jag gått igenom i livet och trots det fortfarande lever och skapat ett skapligt liv; så visst - styrka finns men just nu är den skral.

Kanske dina namn är en del av koden för ditt liv - Kan vara till hjälp när man ska avkoda Guds plan för ditt liv. Spännande!! eller hur?


Kanske är dags för mig att starta skrivandet av boken jag så länge funderat över att skriva. Jag ska nog också sätta mig och läsa Ruts bok i Bibeln - kanske har den något att säga mig.

Jesus (Lejonet av juda) följar jag redan.


Så här i Pingstens tid som är Hjälparens helg (Den Helige Ande) så uppmanar jag dig som läser detta att börja avkoda planen för ditt liv. Vem vet du kanske märker att du lever den redan.


Helige Ande låt nu ske, undret som väcker oss alla........................

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards