Alla inlägg den 18 oktober 2017

Av Leijon - 18 oktober 2017 09:00

Ni har säkert hört talas om ?me too? - jag också! Det handlar om kvinnor som varit utsatt för sextrakaserier eller övergrepp. Det är otroligt att var och varannan kvinna har denna erfarenhet. För min del är det så att på grund av såna erfarenheter sitter jag där jag sitter idag med diagnosen PTSD. Trauman som jag trängt undan p g a skam och skuld. Nu har jag börjat lyfta på locket och det är lättande men också otroligt jobbigt. De som inte varit utsatta kan förstå - inte ens ha en aning vad man går igenom.
Självförakt, kroppsminnen som triggas, ångest, självkänsla som dödats har gjort att livet har varit ett helvete inombords men utåt har jag varit den sociala, roliga, snälla personen.
Ett liv i ensamhet mitt i gemenskapen.
Vet inte om jag någonsin kommer läka och hitta tillbaka till den lyckliga harmoniska person jag en gång föddes till. I skrivandets stund känns det omöjligt men mitt rehabteam tror på mig så kanske det kommer att funka men det kommer ta tid.
Så vänner; om jag inte hör av mig eller inte orkar träffas eller verkar frånvarande så beror det på mitt inre kaos som just nu håller på att sorteras upp och bearbetas och det kräver energi. Men ge inte upp på mig en dag kommer jag att finna styrkan att leva MITT liv med kraft och frihet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards