Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av Leijon - 11 oktober 2017 17:31

Att vara duktig, att vara till lags, att göra allt för andra, att bara jobba på, ställa upp, låta duktighetspiskan slå och vina i luften ............STOPP!!

Efter lång tids sjukskrivning med utmattningssyndrom och PTSD som diagnoser har jag kommit fram till en punkt när det får räcka! Det är NU som livet är ditt! NU inte SEN! EMDR behandling och fantastiskt rehabteam har hjälpt mig mot förlösningen av mitt liv. Men det var Gabriellas sång som blev det som verkligen släppte lös mitt hopp.

Speciellt raderna; "Jag har aldrig glömt vem jag var. Jag har bara låtit det sova. Kanske hade jag inget val, bara viljan att finnas kvar. Jag vill leva lycklig för att jag är jag. Kunna vara stark och fri.............jag är här och mitt liv är bara mitt."

 

Jag är sjukskriven mer eller mindre året ut och dessa månader ska jag släppa alla måsten och verkigen rehabilitera mig. Inte sträva emot och försöka vara duktigare än jag är - inte krysta fram en lösning bara för att nå fina resultat i behandlingen utan bara vara den jag är och ta det som det kommer.

Jag har ljuspunkter som jag kan fästa blicken på inte för att ignorera det mörka men som kan ge vägledning genom det svarta, om fyrar på det mörka havet.

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards